søndag 8. desember 2013

Velkommen til min nye blogg :-)

Hei alle sammen! Og velkommen til min nye blogg.

De siste 4-5 årene har jeg skrevet bloggen Livets landevei. Den startet som en slankeblogg, og har de siste to årene blitt mer en mammablogg.

Jeg kunne sikkert bare fortsatt på min gamle blogg, men jeg kobler den med en annen del av livet mitt føler jeg og passer ikke helt inn med den jeg er i dag.

Det er litt trist og vemodig bare av å tenke på at jeg skal slette den gamle bloggen min. Den bloggen jeg har brukt mange timer på, skrevet mange innlegg på. Men tiden er inne for noe nytt.

Jeg har kopiert over fødselsrapporten fra når Herman ble født, innlegget fra positiv test og til offentliggjøring av graviditeten med Herman, og statusoppdateringene til min nåværende graviditet. Mulig det kommer flere innlegg etterhvert som jeg vil ha med meg videre, eller om jeg samler opp i et stort innlegg. Jeg har jo tross alt skrevet en del om Herman blant annet. Men det vil nok ta litt tid før jeg har fått samlet det jeg vil ha over, for det er noen innlegg som må leses da. Jammen godt man er sykemeldt.

For de av dere som ikke har lest min tidligere blogg, så kan jeg fortelle at jeg er ei jente/dame på 28 år som bor på Eidsvoll (flytter inn i nytt hus til våren litt lenger bort) med min sønn Herman på 2 år, samboer, 1 hund og 1 katt. Vi venter på lillesøster som kommer i mars (termin 12.mars 2014).

Jeg og min samboer ble sammen 28.juni 2003, og har siden holdt sammen. Vi har vært gjennom både positive og negative dager, men likevel står vi sammen. Det verste må ha vært vinteren 2010 hvor vi fikk vite at jeg har PCOS, og sjansen for å bli gravid ble da betraktelig mindre. Men ikke umulig! Romjula 2010 ble vi enige om å prøve på en liten baby. Og ved hjelp av en enkel kur med Pergotime, klaffet det jammen på første forsøk! Jeg var i sjokk, for jeg var såå forberedt på at dette kom til å ta laaang tid og at vi måtte gjennom mange kurer. Våren gikk uten så innmari mange plager, bekkenløsninga kom i uke 15 omtrent og var en plage gjennom hele sommeren. Men, bare noen dager etter at Herman var født var alle vondter borte. Herman ble født 5.oktober 2011 kl. 09.51. Verdens nydeligste lille gutt selvsagt.

Jeg var hjemme med Herman til han var 15 måneder. Da begynte hverdagen med jobbing for min del, pappaen som var hjemme i permisjon og Herman som begynte i barnehagen. Og ikke minst, prøvingen på søsken. Vi visste i grunnen at vi ikke ville klare det på egen hånd denne gangen heller, da jeg ikke får eggløsning av meg selv i det hele tatt. Så etter konsultasjon hos en lege, begynte vi på dobbel kur med Pergotime i mai 2013. Da dommen kom i form av negative tester og tante rød, så ble jeg naturlig nok innmari skuffet. Men, vi kjørte på med en kur til. Og 29.juni 2013, dagen etter vårt 10-års jubileum som kjærester, viste testen et svaaakt kryss. Ned på apoteket for å kjøpe digital test, og da den ble tatt dagen etter viste den bare det vi allerede visste. Jeg var GRAVID IGJEN!!! :-)

Nå er jeg 27 uker på vei med lillesøster og vi gleder oss stort. Det er litt rart å tenke på at Herman skal bli storebror, og jeg skal få lov til å bli mamma IGJEN! Det er ufattelig stort for meg, for det er ikke alle forunt å få lov til å bli mamma.

Jeg sliter generelt med overvekt også, så det vil nok komme innlegg som omhandler det. Men, denne bloggen er hovedsaklig en blogg om mammalivet, men med innslag av f.eks. slanking, kosthold og trening. I motsetning til min forrige blogg som egentlig var en slankeblogg.

Så, det var litt om meg og oss. :-) Håper du vil følge med oss på veien :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar