søndag 26. januar 2014

Hjemmesydd pose til gulpekluter

Denne har jeg laget til å ha i stelleveska til lillesøster. Herman var jo en supergulper når han var liten, så denne gangen skal jeg være forberedt. Slipper jeg kanskje den følelsen av å lete etter en tørr gulpeklut blant alle de bløte liksom. 

Du trenger:
  • Stoff
  • Tisselaken (eller noe annet som egner seg)
  • sytråd
  • Trykknapper
Jeg målte opp en stoffbit og en tisselakenbit på 30x30, og en stoffbit og tisselakenbit på 30x35.
Legg stoff og tisselaken mot hverandre, rett mot rett, og sy i bunnen og toppen. På den lengste biten har jeg brettet inn og sydd slik at klaffen går litt innover øverst.

Vreng begge delene du nå har fått, og legg nok en gang stoffene mot hverandre rett mot rett. Og sy til sidene og bunnen. Husk å la toppen være åpen, ellers blir det jo ingen pose ;-)

Når du vrenger igjen har du en pose :-) Så er det bare å sy i trykknapper og vips ferdig :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar