søndag 26. januar 2014

Statusoppdatering 34+0

♥ Termin: 12.mars 2014

♥ På vei: 34+0

♥ Igjen til termin: 6+3

 ♥ Kjønn: Ligger ei lita frøken i magen <3

♥ Navn: Har bestemt navn ja. Men hemmelig til etter fødselen.

♥ Aktivitet innenfra: Ja merkes at hun er der. Enkelte ganger går det greit, men stort sett er det rett og slett ubehagelig med denne turninga hennes. Føles som hun skal sparke seg ut, og stikker meg med strikkepinner eller noe nedi der.

♥ Utålmodig: Både ja og nei. Gleder meg masse til å treffe henne, men samtidig er det litt skummelt å vite at det bare er 3-6 uker ca til hun kommer. Hun "får lov" til å komme om 3 uker for da er hun ikke prematur lenger, men det beste er jo om hun holder seg inne til mars da

♥ Vektøkning: +13 kg ca.

♥ Barnerom ferdig: Nei ikke i det hele tatt. Flytter jo inn i nytt hus i april, så har ikke noe rom å gjøre i stand. MEN, har bestemt meg for at hun skal få ugletema på rommet sitt. Så blir sengesett, gardiner, puter etc. i samme uglestoff som jeg lagde babynest til henne av.

♥ Innkjøp til babyen:  Har vel det hun trenger, meeen... Er mye nøytrale klær i skuffen hennes, så blir nok litt mer shopping til uka med kommende mormor tror jeg. Billigst for meg å ha med henne ;-) Ellers har pappaen i huset shoppet mer enn hva jeg hadde forventet. Kommer plutselig hjem med rosa klær liksom. Til Herman kjøpte han en sparkebukse, eller det vil si.. Han plukket den ut og svigermor insisterte på å betale.

♥ Strekkmerker: Mange etter forrige gang, og noen få nye.

♥ Hoven? Har vann i kroppen ja. Merker det mest på beina mine. Ser det godt på sokkekanten liksom. Enkelte dager er det verre enn andre.

♥ Plager: Halsbrann, bekkenet gjør vondt, men har likevel stabilisert seg veldig så er ikke såå vondt. Urolige bein.

♥ Matkick: OBOY!!!!

♥ Om fødselen: Gleder meg. Men gruer meg bare til HVORDAN fødselen setter i gang liksom. Og hvor lang tid det hele vil ta.

♥ Tanker om barseltiden: Håper ammingen går bedre denne gangen, og kommer til å skrive at jeg gjerne vil ha så mye veiledning som mulig på sykehuset uten at det blir mas.

♥ Tungt? Ja og nei. Det som plager meg mest er at jeg ikke orker å gjøre så mye jeg vil med Herman. Ikke ake eller leke i snøen liksom. Blir for slitsomt.

♥ Aktivitet: Ikke så mye nei. Blir vel bedre etter fødselen.

♥ Søvn: Sover helt greit egentlig :)

♥ Humør: HORMONELLA er her fortsatt…

♥ Sykehusbagen: Nope…

♥ Neste kontroll: 12.februar hos legen, 21.februar hos jordmor og 24.februar ny vekstkontroll på sykehuset. De er foreløpig satt opp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar