mandag 20. januar 2014

Vekstkontroll på sykehuset i dag

I dag har vi vært på vekstkontroll på sykehuset. Vi gledet oss veldig til å se babyen igjen, men samtidig så har jeg de siste dagene gruet meg veldig. Har nemlig latt tankene vandre de siste dagene, og fundert på om babyen har det bra, om noe plutselig er galt slik at jeg må settes i gang lenge før termin (selv om det er 7 små uker igjen bare nå)...

Men nå VET jeg at alt er bare bra med lille frøkna i magen. Fikk også bekreftet at det blir en lillesøster, noe vi egentlig har visst hele veien. Så ble litt shopping av jentetøy før vi dro hjem kan man si.

Hun veier ca. 1900 gram, og ligger 7,32% under gjennomsnittet. Og når det er mer enn 5% under gjennomsnittet, så vil de på sykehuset følge opp med enda en vekstkontroll for å følge med på veksten. Ikke noe farlig, men de vil bare følge med. Gjør ikke meg noenting, for da får jeg sett henne enda en gang før hun blir født.

Så vi skal da på ny ultralyd/vekstkontroll 24.februar og da er jeg faktisk 38+1. Og følger hun storebror sine fotspor så er da ikke lenge til hun kommer. Det er det uansett ikke da, men han ble født 39+2, så vi får se da.

Slenger ved to bilder også. Har tatt bilde av bilde, så er ikke sånn kjempekvalitet da. På det ene ser dere rett på ansiktet, og vi kan tydelig se at hun er lik storebror (og har nesa mi). På det andre bildet så kan dere se rett inn på neseborene hennes, og se at hun gaper. Hun drev med aktiv smatting akkurat da ;-) Sånn utover det fikk vi ingen gode bilder for hun var ikke spesielt interessert i å vise seg frem. I tillegg lå hun med hodet veldig mot livmorveggen også. Hun ligger forøvrig i seteleie for øyeblikket, men håper og tror hun snur seg i løpet av noen uker. Forrige mandag lå hun med hodet ned, så tydelig at hun turner veldig. Og ja, det kjenner jeg GANSKE godt ja. Til tider er det rimelig ubehagelig også ;-)












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar