mandag 21. juli 2014

Ny livsstil og ny start

Hei hei! Lenge siden sist nå ser jeg.

Herman har ferie fra barnehagen og da begrenser det seg selv til bloggingen. I tillegg var vi i Kristiansand hele forrige uke (ferieinnlegg kommer). I dag har vi en rolig morgen og jeg tenkte jeg skulle skrive litt om ny start og ny livsstil!

Jeg har hele mitt voksne liv følt meg stor. Jeg ser i ettertid at det ikke er riktig, jeg var lubben i slutten av tenårene og hadde det ikke vært for at jeg utviklet sosial angst for 5-6 år siden, så hadde nok ikke vekta pekt såpass oppover. Jeg har gang på gang forsøkt å gå ned i vekt, men de 3 siste årene har jeg blitt en smule avbrutt av svangerskap som har resultert i mine to flotte barn.

Det er vanskelig å slite med vekta. Det er vanskelig å være motivert til å gå ned i vekt når den man bor med kan spise akkurat hva han vil. Han har heldigvis i løpet av ferien funnet ut at kanskje det går litt mye søtsaker i huset vårt. Så plutselig var det stopp! Til og med min kjære cola zero var det slutt på. Men fint for meg da, at han også vil skjerpe seg. Det gjør det SÅ mye enklere for meg!

Igår hadde vi en skikkelig fin familiesøndag. Vi gikk først 3 km trilletur (Thea i sin vogn og Herman i en trille) for å bade i Ellingsjøen. Kosa oss der, Herman bada og vi voksne bare vassa. Thea koste seg i skyggen. På veien tilbake fant vi ut at vi skulle gå en annen vei, og det resulterte i totalt 8,43 km trilletur igår! Syns vi var flinke da ja! Vel hjemme lagde jeg hjemmelaget fiskesuppe fra Trines matblogg. Utrolig god suppe!

I dag er han tilbake på jobb og jeg er alene med ungene. Det er en liten utfordring da det er litt verre å komme seg på tur. Har bestilt en Brio Race sportsvogn til Herman, og har også kjøpt ståbrett med sete som vi kan bruke på vogna til Thea. Gjør det LITT enklere. Nå som det er så varmt blir det Thea i vogna si, og Herman på ståbrettet. Hvis han ikke vil gå selv da. Når det blir litt kjøligere kan jeg ha Herman i sportsvogna og ha Thea i sjal/meitai/manduca. Da kommer man seg hvertfall ut, og får litt trim.

De neste månedene må jeg legge inn et ekstra gir for å se litt fremgang. I mai fyller jeg nemlig 30 år, og jeg NEKTER å ha denne kroppen da. Jeg vil føle meg FLOTT. Jeg vil kjøpe klær i normale størrelser uten å bekymre meg om jeg får buksa over lårene eller ikke. Pga. at jeg ammer kan jeg ikke gå på noen diett, men kan ha en sunn livsstil og trene :) Det har aldri skadet noen!

Dette SKAL jeg klare!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar