tirsdag 29. juli 2014

Babymat, vektoppgang og utvikling

Igår fikk jeg fyllt opp fryseren med litt mer mat til Thea. Fikk most litt mer avokado, og kokt og most en søtpotet.

Avokado er ganske enkelt å "lage". Jeg graver bare ut frukten med en skje, og moser med stavmikser. Jeg tilsetter gjerne litt vann for å få riktig konsistens da. MEN har funnet ut at det kanskje er litt dumt å gjøre det likevel fordi grøten blir så fryktelig tynn når jeg tilsetter avokadoterningene mine.

Jeg har også terninger av banan og avokado i fryseren. Thea ELSKER det i grøten!

Ellers skrellet jeg og skar en søtpotet i terninger igår. Kokte den mør og moste med stavmikser og litt av kokevannet. Dette skal hun få smake etterpå tenkte jeg.

Hun fikk smake hirsegrøt med aprikos igår formiddag. Og DET var godt det gitt. Spiste HELE porsjonen og skulle nok hatt mer også tror jeg. Før har hun bare fått risgrøt eller maisgrøt. Det er ikke så mye næring i de to typene, så er ikke anbefalt å gi det så mye. Men en grei start er det fordi de er så milde mot magen.

Det er veldig tydelig på bilder jeg tar av henne at hun har lagt på seg mer etter at vi begynte med grøten. Sammenlignet et bilde fra 3.juli med et bilde tatt på lørdag, og det var litt mer bollekinn på det siste bildet. Flinke jenta mi!! Gleder meg til å finne ut hva hun veier nå. Den veiingen på helsestasjonen har liksom ikke vært noen positiv greie i det siste.

De siste ukene har hun strevd noe forferdelig med å snu seg fra rygg til mage. Den ene armen har vært i veien ellers hadde hun fått det til. Men på fredag klarte hun det endelig, og nå er det såå kjedelig å bare ligge på ryggen. Tar omtrent 2 sekunder fra hun blir lagt ned til hun har snudd seg! Og igår kveld "veltet" hun over fra mage til rygg også. Og enda en gang i dag!

Kan noen stoppe tiden litt???

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar