onsdag 1. januar 2014

Godt nyttår :-)

Ja, da er det jammen i meg 2014 da gitt. Helt ufattelig. Syns ikke det er lenge siden det ble 2013 og jeg begynte på jobb igjen etter 1,5 år borte fra jobben (sykemelding og permisjon). Og her sitter jeg nå, sykemeldt og gravid. Permisjonen starter om 1,5 måned cirka. Helt ufattelig. 29 dager til jeg er høygravid. Og omtrent 2 mnd til vi regner med lillesøster vil møte oss.

Året har ikke fått en knallstart her hos oss da. Hvertfall ikke for min del. Har vært litt småforkjølet de siste dagene, men i dag var jeg enda mer tett i nesa enn vanlig, vondt i høyre kjeve og vondt/øm i høyre øre. Øret merker jeg ikke så mye til nå, men fortsatt vond/øm kjeve, samt at jeg blør litt neseblod fra høyre neseblod. Har vel også litt feber tror jeg, for fryser og koker opp om hverandre. HURRA for 2014 liksom! ;-)

Ellers har jeg satt i gang tiltak for å begrense "skadeomfanget" i forhold til vekta mi før fødsel, og dermed også gi meg selv et bedre utgansgpunkt i forhold til kostholdet etter fødselen. Det vil si at jeg nå bruker dagboken inne på vektklubb.no for å ha litt mer oversikten over hva jeg spiser. Det er ikke snakk om slanking nå som jeg er gravid, men begrensning. Når man er overvektig fra før, trenger man jo ikke å spise så man blir ENDA mer overvektig under en graviditet. Ett sunt kosthold er bare bra uansett livssituasjon.

Har du noen tips i forhold til kostholdet til en gravid dame?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar