fredag 13. desember 2013

En natts søvn

Tenk så mye EN natts søvn kan gjøre med en. Jeg sliter med å sovne på kveldene nå om dagen. Først fordi jeg ikke finner noen gode liggestillinger pga. magen, og når jeg først sovner så våkner stort sett Herman. I natt vet jeg ikke hvor mange ganger jeg var inne hos han. Siste gangen fikk jeg dytta ut samboeren så han tok han. Endte opp med at Herman sovnet hos oss. Men for en gangs skyld så lå han mest inntil faren sin enn meg slik at jeg fikk litt plass også.

Jeg sto opp med Herman rundt 6.45 og fikk på oss litt klær. Slang i oss litt mat og tegna litt før vi dro til barnehagen. Der bestemte han seg for at han var sur og lei seg. Jeg har jo all verdens av tid så jeg ble der kanskje 15 minutter før han bestemte seg for at det var greit å være der. Da fikk jeg kos og suss, og dro hjem.

Så litt på tv, og sovnet på sofaen. Våknet nesten 2,5 time senere. DEILIG! Inn i dusjen og spise litt så var jeg våken gitt. Slitsomt å være gravid og ikke få nok søvn ja.

Nå er det snart avgårde til barnehagen for Lucia-feiring, og når det er ferdig får gutta fredagskvelden alene. Mammaen i huset reiser nemlig til sin bestemor for å spise lutefisk til middag, og en liten shoppingrunde i Charlottenberg med sin mor. Og gjett hva?! Jeg skal sove i heeelee natt. Håper jeg da. Ingen Herman som forstyrrer meg, bare lillesøster som evt. ikke vil la meg sove. Gleder meg innmari, selv om jeg vil savne gutta mine enormt da. Men blir godt for meg å hvertfall få EN natt med søvn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar