søndag 29. desember 2013

Statusoppdatering 30+0 (bare 10 uker igjen!!!)

♥ Termin: 12.mars 2014

♥ På vei: 30+0

♥ Igjen til termin: 10+3

 ♥ Kjønn: Mest sannsynlig ei lita jente. Skal få det bekreftet på vekstkontroll ultralyd 20.januar! :)

♥ Navn: Har bestemt navn ja. Men foreløpig er det hemmelig ;-)

♥ Aktivitet innenfra:Kjempemasse liv om dagen. Dessverre, så gjør det at jeg ikke sover noe særlig om natta.

♥ Utålmodig: Både ja og nei. Nå som jula er forbi, og vi snart er inne i 2014, så kjenner jeg litt at OJ, dette har gått fort!!!

♥ Vektøkning:Ligger vel mellom 12-15 kg i pluss nå tror jeg. Dumme jul altså.

♥ Barnerom ferdig: Nei ikke i det hele tatt. Vi flytter inn i nytt hus innen babyen kommer, så får ikke gjort noe med barnerommet før etter jul.

♥ Innkjøp til babyen: Noen bodyer, siklesmekker og garn (som har blitt til hentesett). Har kjøpt vugge brukt, og skal selge kurven jeg kjøpte i Danmark. Mamma har kjøpt Tripp Trapp stol. Har også kjøpt heldrakt og litt småtteri. Bilstol med base. Ingen store greier som er kjøpt inn egentlig. Har jo det meste etter Herman liksom. Blir mer shopping i januar :-) Bestilt madrass til seng og vugge, samt noen flasker fra Jollyroom.

♥ Strekkmerker: Ett nytt land har ankommet verdenskartet mitt ja ;-)

♥ Hoven? Litt kanskje, men merker det kun på kvelden når jeg tar av meg sokkene som regel.

♥ Plager: Sliter med søvnen fordi lille frøken urolig våkner veldig til liv på kvelden, og det er faktisk en smule ubehagelig når hun rører på seg inne i magehuset. Igår hadde jeg også skikkelig nedpress for første gang, og det var skikkelig ubehagelig, men visstnok ikke farlig. I tillegg må jeg nok kjøpe meg ammeinnlegg, for i natt lakk jeg melk gitt. Det gjorde jeg også i dusjen i dag tidlig. Husker ikke om jeg gjorde det sist.

♥ Matkick: Ingen akkurat nå.

♥ Om fødselen: Begynt å grue meg litt nå faktisk... Men samtidig gleder jeg meg.

♥ Tanker om barseltiden: Håper ammingen går bedre denne gangen, og kommer til å skrive at jeg gjerne vil ha så mye veiledning som mulig på sykehuset uten at det blir mas.

♥ Tungt? Ja og nei. Blir fort sliten pga. ryggvondt og bekkenet, men overlever enda.

♥ Aktivitet: Blitt lite av det. Skulle så gjerne orket mer med Herman, får så dårlig samvittighet over at jeg ikke orker annet enn "rolige" aktiviteter. Han har juleferie nå, og kjenner jeg gleder meg til han skal i barnehagen igjen bare for å få litt mer energi. Liten kar som krever mye han der ja ;)

♥ Søvn: Kunne gjerne sovet mer… Men da må Herman sover mer også ;-)

♥ Humør: HORMONELLA er her fortsatt…

♥ Sykehusbagen: Nope…

♥ Neste kontroll: 13.januar hos jordmor og 20.januar på sykehuset for vekstkontroll og ultralyd av snuppa <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar