søndag 8. desember 2013

Statusoppdatering 12+0

ENDELIG er jeg over den magiske grensa!! 12 uker i dag! Og med ultralyden igår føler jeg at NÅ kan jeg slappe av. Deilig.
♥ Termin: 10.mars 2014
♥ På vei:12+0
♥ Igjen til termin: 28+2
♥ Kjønn: For tidlig å si enda.Har hatt jentefølelse, men etter ul igår har jeg guttefølelse. Legen kunne ikke si noe om det ene eller andre, så er bare spekulasjoner
♥ Navn: Vi er totalt uenige der.
♥ Aktivitet innenfra: Trodde jeg kjente noe her om dagen, men usikker. Var da 11+3. Var 13 uker ++ forrige gang når jeg kjente “noe”.
♥ Utålmodig: Ikke i det hele tatt :-)
♥ Vektøkning: +2 kg
♥ Barnerom ferdig: Nei ikke i det hele tatt. Vi flytter inn i nytt hus innen babyen kommer, så får ikke gjort noe med barnerommet før etter jul.
♥ Innkjøp til babyen: 1 ullbody og 1 ull-lue fra Joha (salg på Babyshop), hengekurv med madrass og mamma har kjøpt ny Tripp Trapp stol
♥ Strekkmerker: Ingen nye for å si det slik ;-) Men de kommer nok når magen vokser. Foreløpig ser jeg bare ekstra feit ut.
♥ Hoven? Nei
♥ Plager: Kvalm, og til tider svimmel. Den siste uka har kvalmen vært ekstremt ille, og har blitt sykemeldt frem til 20.september pga. det.
♥ Matkick: Slik som forrige gang ELSKER jeg melk. Kjøttkaker ♥ Og har sykt lyst på fersk suppe, fårikål og kalkun (sistnevnte skal vi ha i dag)
♥ Om fødselen: Selv om det er LENGE til, så har jeg allerede tenkt en del på den. Grugleder meg. Denne gangen vet jeg hva jeg går til, og det er både skummelt og godt på en måte. Gleder meg til å bli tobarnsmamma, men samtidig er jeg så usikker på om denne fødselen vil bli like lang eller om den blir kort slik at vi kanskje ikke rekker sykehuset. Kjenner jeg er litt nervøs der, og at dette er noe jeg må snakke med jordmor om.
♥ Tungt? Nope
♥ Aktivitet: Ikke noe særlig egentlig. Har i tillegg fryst medlemsskapet mitt på Elixia pga. kvalmen, og ser ikke helt at jeg kommer meg dit i løpet av svangerskapet.
♥ Søvn: Sover godt for tida, men merker jeg trenger betydelig mer søvn. Våkner hver dag rundt 6-6.30. Må tisse!!! Plagsomt!
♥ Humør: HORMONELLA er her ;)
♥ Sykehusbagen:Ikke tenkt tanken en gang ;-)
♥ Neste kontroll: Første kontroll på tirsdag 27.august. 12+3. Blodprøver og alt skjer da…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar