torsdag 12. desember 2013

Følelsen av "panikk"

De siste dagene har jeg begynt å kjenne på følelsen av "panikk" i forhold til at det bare er 13 uker igjen til termin! Har tidligere bare tenkt at JIPPI nå er det ikke lenge igjen liksom. Nå har det gått opp for meg at jeg har faktisk permisjon om 10 uker, jeg må levere søknad om foreldrepenger til NAV før 8.januar (eller rundt der et sted), jeg må levere søknad om permisjon til jobben, jeg må vaske babyklær, jeg må pusse opp vugga og gjøre i stand senga (og da må vi først kjøpe ny madrass)...

Puh... Ser at jeg har litt å styre med fremover. Har liksom bare tenkt ETTER jul jeg, men nå fikk jeg litt følelsen av panikk at jeg faktisk må få unnagjort noe FØR jul også!

Har gjennom hele svangerskapet frem til nå gleda meg til fødselen også. Altså, ikke til det å ha vondt, men til selve opplevelsen. MEN, nå de siste dagene har jeg begynt å føle på at jeg gruer meg litt altså. Jeg gleder meg jo enormt til lillesøster kommer, men kjenner også at det føles helt merkelig at hun kan være her om alt fra 10-15 uker! Svangerskapet denne gangen har gått innmari fort, litt for fort kjenner jeg akkurat nå.

Regner med at de neste ukene også kommer til å gå fort frem til over nyttår, deretter kommer det sikkert til å gå sakte frem til vi skal på vekstkontroll 20.januar.

Flere som har kjent på følelsen av panikk mot slutten av svangerskapet?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar