søndag 15. desember 2013

Statusoppdatering 28+0

♥ Termin: 12.mars 2014
♥ På vei: 28+0
♥ Igjen til termin: 12+3 (Begynt å få et snev av panikk her nå ja...)
♥ Kjønn: Mest sannsynlig ei lita jente
♥ Navn: Har bestemt navn ja. Men foreløpig er det hemmelig ;-)
♥ Aktivitet innenfra: Masse liv i magen, virker som hun prøver å grave seg ut til tider. Hun får holde seg der inne en stund til.
♥ Utålmodig: Både ja og nei. Gleder meg til hun kommer ut, men samtidig nyter jeg dagene med bare Herman også. Men gleder meg til å kunne støvsuge uten å få vondt i ryggen da.
♥ Vektøkning: Det skal jeg sjekke i morgen. Men TROR jeg ligger på rundt 12 kg i pluss nå. Litt mye godteri og julekaker de siste ukene... Say no more..
♥ Barnerom ferdig: Nei ikke i det hele tatt. Vi flytter inn i nytt hus innen babyen kommer, så får ikke gjort noe med barnerommet før etter jul.
♥ Innkjøp til babyen: Noen bodyer, siklesmekker og garn (som har blitt til hentesett). Har kjøpt vugge brukt, og skal selge kurven jeg kjøpte i Danmark. Mamma har kjøpt Tripp Trapp stol. Har også kjøpt heldrakt og litt småtteri. Bilstol med base. Ingen store greier som er kjøpt inn egentlig. Har jo det meste etter Herman liksom. Blir mer shopping i januar :-)
♥ Strekkmerker: Ett nytt land har ankommet verdenskartet mitt ja ;-)
♥ Hoven? Litt kanskje, men merker det kun på kvelden når jeg tar av meg sokkene som regel.
♥ Plager: Sliter med å sove på kvelden, som igjen gjør at jeg sover lengre på morgenen når Herman er i barnehagen, for så å slite med søvnen igjen på kvelden. Ond sirkel. Bekkenet ble verre forrige helg etter at jeg var så dum å hjalp til med å bære et bord. Så nå gjelder det å prøve å slappe av litt mer da.
♥ Matkick: Ingen akkurat nå.
♥ Om fødselen: Begynt å grue meg litt nå faktisk... Men samtidig gleder jeg meg.
♥ Tanker om barseltiden: Håper ammingen går bedre denne gangen, og kommer til å skrive at jeg gjerne vil ha så mye veiledning som mulig på sykehuset uten at det blir mas.
♥ Tungt? Ja og nei. Blir fort sliten pga. ryggvondt og bekkenet, men overlever enda.
♥ Aktivitet: Blitt lite av det. Skulle så gjerne orket mer med Herman, får så dårlig samvittighet over at jeg ikke orker annet enn "rolige" aktiviteter.
♥ Søvn: Kunne gjerne sovet mer… Men da må Herman sover mer også ;-)
♥ Humør: HORMONELLA er her fortsatt…
♥ Sykehusbagen: Nope…
♥ Neste kontroll: 17.desember hos lege, med tilhørende glukosebelastning :-( Kan ikke si jeg gleder meg. Må også huske på å få terminbekreftelse av henne slik at jeg får sendt inn papirer til NAV.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar