søndag 8. desember 2013

Statusoppdatering 26+0

♥ Termin: 12.mars 2014
♥ På vei: 26+0
♥ Igjen til termin: 14+3 (wow det er ikke lenge igjen nå altså!!!!!)
♥ Kjønn: Mest sannsynlig ei lita jente
♥ Navn: Har bestemt navn ja. Men foreløpig er det hemmelig ;-)
♥ Aktivitet innenfra: Masse liv hver eneste dag. Aktive lille snuppa vår. Mye mer aktiv enn broren var når han var i magen min.
♥ Utålmodig: Både ja og nei. Gleder meg til hun kommer ut, men samtidig nyter jeg dagene med bare Herman også. Men gleder meg til å kunne støvsuge uten å få vondt i ryggen da.
♥ Vektøkning: Tror jeg ligger på mellom +7-9 kg. Har en vekt som er tom for batteri.
♥ Barnerom ferdig: Nei ikke i det hele tatt. Vi flytter inn i nytt hus innen babyen kommer, så får ikke gjort noe med barnerommet før etter jul.
♥ Innkjøp til babyen: Noen bodyer, siklesmekker og garn (som har blitt til hentesett). Har kjøpt vugge brukt, og skal selge kurven jeg kjøpte i Danmark. Mamma har kjøpt Tripp Trapp stol. Har også kjøpt heldrakt og litt småtteri. Bilstol med base. Ingen store greier som er kjøpt inn egentlig. Har jo det meste etter Herman liksom. Blir mer shopping i januar :-)
♥ Strekkmerker: Ett nytt land har ankommet verdenskartet mitt ja ;-)
♥ Hoven? Nei, eller jo litt på kvelden. Så forlovelsesringen min har jeg tatt av pga. det.
♥ Plager: Nja, sliter litt med søvnen, tar noen ganger flere timer før jeg sovner på kvelden. Halsbrann noen ganger, ellers er det bekkenet da. Men det har roet seg ned de siste to ukene når jeg har vært sykemeldt fullt. Heldigvis.
♥ Matkick: Ingen akkurat nå.
♥ Om fødselen: Gleder meg egentlig bare. :) Men tenker mye på om vi rekker sykehuset liksom ;-)
♥ Tanker om barseltiden: Håper ammingen går bedre denne gangen, og kommer til å skrive at jeg gjerne vil ha så mye veiledning som mulig på sykehuset uten at det blir mas.
♥ Tungt? Ja og nei. Blir fort sliten pga. ryggvondt og bekkenet, men overlever enda.
♥ Aktivitet: Nja, er noen få turer i skogen med Herman, men ellers har jeg fått beskjed om å holde meg i ro. Nå er jeg også blitt 100% sykemeldt frem til neste kontroll, og håper sjefen min ordner slik at han får fyllt ut skjema slik at jeg kan søke om svangerskapspenger.
♥ Søvn: Kunne gjerne sovet mer… Men da må Herman sover mer også ;-)
♥ Humør: HORMONELLA er her fortsatt…
♥ Sykehusbagen: Nope…
♥ Neste kontroll: 17.desember hos lege, med tilhørende glukosebelastning :-(

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar