søndag 8. desember 2013

Statusoppdatering 8+4

Her kommer min første “ordentlige” statusoppdatering. I dag har vi vært på ultralyd og har sett verdens nydeligste lille nurk.
♥ Termin: 10.mars 2014 (9.mars i følge gynekolog i dag)
♥ På vei: 8+4 (8+3 i følge gynekolog i dag)
♥ Igjen til termin: 32+2
♥ Kjønn: For tidlig å si enda. Har jentefølelse
♥ Navn: Vi har to navn som vi er forholdsvis enige om, men likevel er jeg usikker.
♥ Aktivitet innenfra: Ingenting enda.
♥ Utålmodig: Ikke i det hele tatt :-)
♥ Vektøkning: +1 kg
♥ Barnerom ferdig: Nei ikke i det hele tatt. Vi flytter inn i nytt hus innen babyen kommer, så får ikke gjort noe med barnerommet før etter jul.
♥ Innkjøp til babyen: Har ikke kjøpt noe enda. Men blir nok litt småplukk her og der etterhvert. Har ganske mye etter storebror, så er lite vi trenger enda.
♥ Strekkmerker: Ingen nye for å si det slik ;-) Men de kommer nok når magen vokser. Foreløpig ser jeg bare ekstra feit ut.
♥ Hoven? Ikke enda, men forbereder meg på en vinter i crocs.
♥ Plager: Tidvis kvalm og svimmel, oppblåst, trøtt og antydning til vondt i korsryggen hvis jeg blir sliten.
♥ Matkick: Slik som forrige gang ELSKER jeg melk. Og tenker mye på junk food altså. Men prøver å holde meg unna slik at vektoppgangen ikke blir for stor.
♥ Om fødselen: Selv om det er LENGE til, så har jeg allerede tenkt en del på den. Grugleder meg. Denne gangen vet jeg hva jeg går til, og det er både skummelt og godt på en måte. Gleder meg til å bli tobarnsmamma, men samtidig er jeg så usikker på om denne fødselen vil bli like lang eller om den blir kort slik at vi kanskje ikke rekker sykehuset. Kjenner jeg er litt nervøs der, og at dette er noe jeg må snakke med jordmor om.
♥ Tungt? Nope
♥ Aktivitet: Ikke noe særlig. Ligger mye på sofaen pga. kvalmen og trøttheten. Planen er å komme i gang med litt trening igjen. Om ikke annet så hvertfall tredemølla :-)
♥ Søvn: For øyeblikket sover jeg litt dårlig, men det har litt mer varmen å gjøre også da.
♥ Humør: HORMONELLA har flytta inn her for å si det slik ;-) kan sprekke for den minste lille ting.
♥ Sykehusbagen: Får vente hvertfall 30 uker til ;-)
♥ Neste kontroll: Skal til første kontroll 27.august. Er da 12+4.
Som i forrige svangerskap så blir jeg forvirret over hvordan forskjellige leger kommer frem til termin. Jeg har selv regnet ut at jeg er 8+4 i dag og får da termin 10.mars. Gynekologen jeg var hos i dag målte babyen til 8+3, og fikk da terminen til å bli 9.mars. Det får jeg ikke helt til å stemme, så forholder meg til “min” termin jeg.
Også et lite bilde av lille frøet
image

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar