torsdag 26. desember 2013

Jul med Herman

Det er mange år siden jeg gledet meg slik til jul som i år. Æren for det må nesten Herman få. Det å glede seg gleden i hans øyne, energien hans og reaksjoner på alt som skulle skje.

Akkurat som om jula bare går sin vante gang når man blir voksen, før man får barn. Med barn kommer gleden tilbake og man ser alt gjennom sitt barns øyne. Slik man gå gang selv opplevde julen.

Vi har kosa oss kjempemasse. Herman og pappa pynter juletre hos oldemor på lille julaften, Herman fikk lov til å pakke opp en pakke før middag slik som vi gjorde når vi var små, ett aldri så lite familieportrett, nissen som kom, Herman syns nissen var litt skummel gitt.

Han fikk kjempemasse flotte leker og litt klær. Må bytte 3 ting tror jeg, men bare i større størrelse. Herman hadde to hemmelige gaver til mamma og pappa. Ett juletre og en nisse. Verdens fineste gaver etter min mening.

Igår var vi ganske slitne alle sammen. Og gleda oss til å komme hjem. Vel hjemme var Herman sulten, og jeg kjenner han såpass at det ikke var noen vits å legge han da slik vi pleier. Litt før kl 21 ville han legge seg, og tror han tulla i en time før han kom opp igjen. Så da bygde vi bilgarasjen hans og vi var vel i seng alle sammen til 23.15. Så ble litt seint ja. Og selv om Herman sov til 08.10 er jeg stuptrøtt. Var inne hos han 2-3 ganger inatt. Sambo hører jo ingenting. Plagsomt nok. Jeg burde vel være flinkere til å dytte han ut av senga kanskje.

I dag skal vi kose oss hjemme, før det er to dager borte igjen. Det er det eneste kjipe med jula syns jeg. Fra neste år blir vi mest mulig hjemme. Orker ikke å kjøre hit og dit. Vi har ikke bare 10 minutter i bil, og folk forventer at vi skal både hit og dit, og det blir så masete syns jeg.

Men nå skal frokosten snart serveres her huset. Kos dere videre i dag :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar