søndag 23. februar 2014

Statusoppdatering 38+0

♥ Termin: 12.mars 2014

♥ På vei: 38+0

♥ Igjen til termin: 2+3

 ♥ Kjønn: Ligger ei lita frøken i magen <3

♥ Navn: Har bestemt navn ja. Men hemmelig til etter fødselen.

♥ Aktivitet innenfra: Ja hun er flink til å sparke meg i blæra, og føles som hun har tenkt å sparke seg ut. I tillegg trykker hun hodet opp i ribbeina mine. NOE plagsomt.

♥ Utålmodig: Akkurat i dag VELDIG!!! Men det er litt fordi det popper ut marsbabyer om dagen, og jeg vet at min egen lille bebis snart er her liksom! Helt sprøtt. Syns ikke det er lenge siden jeg testet positivt, og nå er hun snart her!!!

♥ Vektøkning: +13 kg ca. Syns det er ganske bra i forhold til forrige gang hvor jeg gikk opp 25 kg!! Og denne gangen skal jeg begynne å trene igjen så fort jeg kan, og da skal kiloene vekk. Både gravidkiloene, og de andre kiloene.

♥ Barnerom ferdig: Nei ikke i det hele tatt. Flytter jo inn i nytt hus i april, så har ikke noe rom å gjøre i stand. MEN, har bestemt meg for at hun skal få ugletema på rommet sitt. Så blir sengesett, gardiner, puter etc. i samme uglestoff som jeg lagde babynest til henne av.

♥ Innkjøp til babyen:  Ferdig! Har alt hun trenger hun frøkna her. ;-)

♥ Strekkmerker: Virker som jeg fikk nok forrige gang, men at hun vesla her liksom har forlenget noen av dem på en måte. Spesielt oppover. Kan kanskje ha noe med at hun ligger med hodet opp?

♥ Hoven? Litt vann i kroppen, men minimalt i forhold til forrige gang altså!

♥ Plager: Halsbrann og urolige bein. Bekkenet har roet seg veldig ned de siste ukene.

♥ Matkick: OBOY!!!! Etter 9 måneder må jeg fortsatt ha min daglige dose med oboy ;-)

♥ Om fødselen: Grugleder meg. Får vite på tirsdag hva som skjer videre. Hun ligger i seteleie, og jeg tror ikke hun snur seg. Så da blir det keisersnitt, og jeg kan liksom ikke helt forestille meg hvordan det vil bli. Ikke at jeg visste noe mer forrige gang heller. Det eneste jeg vet med sikkerhet på tirsdag er bursdagen hennes liksom. Med mindre hun har snudd seg når vi kommer til den dagen da ;-) Da blir keisersnittet avlyst og jeg får føde vanlig.

♥ Tanker om barseltiden: Håper ammingen går bra denne gangen, til tross for mulig keisersnitt. Håper også folk forstår at vi muligens ikke orker så mye besøk i starten pga. keisersnittet. Og håper også sambo forstår at det må jeg bestemme litt siden det er jeg som skal gjennom det meste liksom.

♥ Tungt? Ja og nei. Det som plager meg mest er at jeg ikke orker å gjøre så mye jeg vil med Herman. Ikke ake eller leke i snøen liksom. Blir for slitsomt. Har en del vondt nede ved skambeinet liksom. Og nedpress.

♥ Aktivitet: Ikke så mye nei. Blir vel bedre etter fødselen.

♥ Søvn: Skulle gjerne sovet mer. Kan glatt sove i 12 timer, være våken i 2 timer og da er jeg utslitt. Men får jeg sove på kvelden? Nope.. Sliter innmari med det altså. Kan bli sprø av mindre.

♥ Humør: HORMONELLA er her fortsatt…

♥ Sykehusbagen: Den er ferdig. Eller mangler bare sminke og det jeg bruker daglig av hygieneartikler og slikt. Klær er pakket og klart. Både til meg, samboeren, Herman og lillesøster.

♥ Neste kontroll: 25.februar på sykehuset, svangerskapskontroll og leiekontroll.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar