søndag 2. mars 2014

Siste statusoppdatering 39+0

I dag kommer siste statusoppdatering fra meg. For de som følger meg på Facebook så blir det keisersnitt og det skjer i løpet av uka som kommer. Hvilken dag finner dere ut etter det har skjedd 😉

Den siste uka har vært helt merkelig for min del. Jeg har jo hatt denne magefølelsen at hun ikke ville snu seg, og jeg hadde rett. Like sta som mammaen sin (mamma hadde setefødsel med meg). Så var "deilig" å få det bekreftet av sykehuset samt å få datoen for keisersnittet. Men samtidig føles det helt merkelig å vite når hun skal komme til verden. Hele denne uka har vært litt sånn at dette er siste gangen jeg gjør det, dette er siste jeg gangen jeg gjør det. Og spesielt med tanke på Herman.

I går måtte jeg holde tilbake tårene når jeg ga han nattasuss og nattaklem, fordi jeg har så mye følelser inni meg og vet at det er ikke mange dagene igjen før han er storebror og ikke lenger er alene om mamma og pappa sin oppmerksomhet. Det er faktisk litt sårt for meg. Men han gleder seg nok på sitt vis han også tror jeg. Frank og han var nemlig på lekebutikken i dag for å kjøpe gave til lillesøster. Fineste gutta mine.

Men, her kommer hvertfall min siste statusoppdatering. Merkelig det også, men når jeg skulle rundet 40 uker så er hun ute! ;-)

♥ Termin: 12.mars 2014

♥ På vei: 39+0

♥ Igjen til termin: 1+3

 ♥ Kjønn: Ligger ei lita frøken i magen <3

♥ Navn: Har bestemt navn ja. Men hemmelig til etter fødselen.

♥ Aktivitet innenfra: Ja hun er flink til å sparke meg i blæra, og føles som hun har tenkt å sparke seg ut. I tillegg trykker hun hodet opp i ribbeina mine. NOE plagsomt.

♥ Utålmodig: Både ja og nei. Føles merkelig å vite hvilken dag hun skal komme til verden på, og samtidig kunne hun godt kommet igår.

♥ Vektøkning: +13 kg ca.

♥ Barnerom ferdig: Nei ikke i det hele tatt. Flytter jo inn i nytt hus i april, så har ikke noe rom å gjøre i stand. MEN, har bestemt meg for at hun skal få ugletema på rommet sitt. Så blir sengesett, gardiner, puter etc. i samme uglestoff som jeg lagde babynest til henne av.

♥ Innkjøp til babyen:  Ferdig! Har alt hun trenger hun frøkna her. ;-)

♥ Strekkmerker: Virker som jeg fikk nok forrige gang, men at hun vesla her liksom har forlenget noen av dem på en måte. Spesielt oppover. Kan kanskje ha noe med at hun ligger med hodet opp?

♥ Hoven? Litt vann i kroppen, men minimalt i forhold til forrige gang altså!

♥ Plager: Halsbrann og urolige bein. Bekkenet har roet seg veldig ned de siste ukene.

♥ Matkick: OBOY!!!! Etter 9 måneder må jeg fortsatt ha min daglige dose med oboy ;-)

♥ Om fødselen: Grugleder meg. Blir jo keisersnitt, og selv om jeg er mentalt forberedt på det så vet jeg jo ikke hva jeg går til. Men, det visste jeg jo ikke sist gang heller ;-)

♥ Tanker om barseltiden: Håper ammingen går bra denne gangen, til tross for mulig keisersnitt. Håper også folk forstår at vi muligens ikke orker så mye besøk i starten pga. keisersnittet. Og håper også sambo forstår at det må jeg bestemme litt siden det er jeg som skal gjennom det meste liksom. Han har litt problemer med det. For han påstår han ikke klarer å stoppe søsteren sin f.eks. Men det må han bare, og jeg vet at hun er såpass voksen at hun forstår at vi trenger litt tid denne gangen.

♥ Tungt? Ja!!!! Og jeg er LEI!!!

♥ Aktivitet: Ikke så mye nei. Blir vel bedre etter fødselen.

♥ Søvn: Sliter med å sovne på kvelden, og våkner lett på natta når jeg snur meg rundt. Får liksom aldri nok søvn. Og blir vel ikke noe mer søvn fremover heller ;-)

♥ Humør: HORMONELLA er her fortsatt… Har hatt endel "sammenbrudd" i det siste. Men det tror jeg bunner i alt med seteleie og keisersnitt og tanker rundt det. Blitt litt mye i hodet mitt.

♥ Sykehusbagen: Den er ferdig. Har pakket klart til alle 4!

♥ Neste kontroll:..... Til uka....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar