onsdag 19. mars 2014

Jeg er så heldig

Opptil flere ganger om dagen tenker jeg over hvor utrolig heldig jeg egentlig er!! Jeg har fått to ufattelig flotte barn. Er det virkelig mulig å være så heldig?

Herman er verdens beste storebror, og er nøye med at lillesøster Thea blir tatt opp når hun sutrer og at hun får mat av mamma. Og han har skjønt at når mamma gir Thea mat, da må han spørre pappa hvis det er noe. Han legger dyne eller teppe over henne hvis hun ikke har det over seg, og legger gjerne bamsen hennes inntil kinnet hennes også. Så omsorgsfull storebror!

Og Thea, hun er jo i grunnen en rolig baby. Foreløpig ;-) Hun er veldig glad i mammakos, og sover desidert best inntil eller oppå meg. På dagtid sover hun gjerne 3-3,5 time i slengen før det er ny runde med mat og bleieskift og kosing. Så på kveldstid henger hun stort sett i puppen hele tiden frem til leggetid. Og da er hun gjerne pling lys våken, og selvfølgelig sulten. Men er visst normalt at babyer spiser oftere på kvelden da man ikke har så mye melk som på dagen, og melka har en annen sammensetning. Visstnok. De siste kveldene har eneste måten til å få henne i søvn på, vært å la henne sovne inntil meg. Med litt pupp som sovemedisin da. ;-) Så sover hun inntil meg som regel til første gang hun våkner på natta, og da får jeg flyttet henne over til senga hennes. Er som regel oppe 2-3 ganger i løpet av natta. Kommer helt an på hvor mye hun spiser egentlig.

Og min kjære samboer da! Jeg kan klage mye på han, for han er jo tross alt mann og gjør mye "galt" ;-) Men han er egentlig helt fantastisk når det kommer til stykket. Etter at vi kom hjem fra sykehuset har han tatt "hovedansvaret" for Herman. Det vil si på morgenen da. Fordi han vet jeg er oppe med Thea på natta, og han våkner ikke av det. Og han har aldri hørt Herman om natta før, men nå gjør han faktisk det. Utrolig nok! De to har fått ett helt annet bånd ser jeg. Leker så godt sammen, og koser seg veldig ser det ut som.

Så jeg vil si jeg er kjempeheldig som har verdens flotteste barn (i mine øyne) og verdens snilleste samboer!!! Og jeg elsker alle tre til månen og tilbake!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar