torsdag 13. mars 2014

Prosjekt sprek mamma!

Thea er født, og selv om jeg ammer så har prosjekt sprek mamma offisielt begynt! Vekta viste 112,1 kg dagen før keisersnittet og i dag viste den 104,8 kg. En nedgang på 7,3 kg på 9 dager det! Mangler fortsatt 5-6 kg før jeg er på før-gravid vekta, og det er etter det jobben begynner for fullt.

Jeg skal IKKE kjøre noen stor slankekur, men fokusere på sunt kosthold og gå turer nå de neste ukene. Etter 6-8 uker kan jeg begynne å jogge igjen, og 1.mai kan jeg trene på Elixia igjen. Medlemsskapet mitt der er fryst ut april pga. svangerskapet.

I tillegg skal visstnok ammingen også gjøre sitt til at man går ned i vekt. Men det vil jo ikke si at man skal proppe i seg all verdens av godteri og brus. Foreløpig vet jeg jo heller ikke hva Thea reagerer på eller ikke, så er forsiktig med brus og slikt for nå. Går mye vann her om dagen ;-) Men vann er sunt!

Formen min etter keisersnittet er mye bedre enn hva jeg trodde. Jeg kan fint gå turer uten å få noe særlig vondt, og jeg klarer å løfte Herman (delvis) opp i senga og opp på fanget mitt og slikt. Så dette blir en bra vår tror jeg. Men skal selvsagt ikke overdrive. Flyttingen om en måneds tid overlater jeg f.eks. til andre. Jeg tar med unga til oldemor, så får andre flytte og bære mens jeg er mamma <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar