søndag 9. februar 2014

Statusoppdatering 36+0

♥ Termin: 12.mars 2014

♥ På vei: 36+0

♥ Igjen til termin: 4+3

 ♥ Kjønn: Ligger ei lita frøken i magen <3

♥ Navn: Har bestemt navn ja. Men hemmelig til etter fødselen.

♥ Aktivitet innenfra: Ja merkes at hun er der. Er til tider ubehagelig, men greit å vite at hun lever :)

♥ Utålmodig: Både ja og nei. Gruer meg mer og mer til fødsel nå.

♥ Vektøkning: +13 kg ca.

♥ Barnerom ferdig: Nei ikke i det hele tatt. Flytter jo inn i nytt hus i april, så har ikke noe rom å gjøre i stand. MEN, har bestemt meg for at hun skal få ugletema på rommet sitt. Så blir sengesett, gardiner, puter etc. i samme uglestoff som jeg lagde babynest til henne av.

♥ Innkjøp til babyen:  Har i grunnen alt hun trenger. Pluss litt til ;-) Sånn går det når mammaen og mormor elsker å shoppe ;-)

♥ Strekkmerker: Mange etter forrige gang, og noen få nye.

♥ Hoven? Har vann i kroppen ja. Merker det mest på beina mine. Ser det godt på sokkekanten liksom. Enkelte dager er det verre enn andre.

♥ Plager: Halsbrann og urolige bein. Bekkenet har roet seg veldig ned de siste ukene.

♥ Matkick: OBOY!!!!

♥ Om fødselen: Gruer meg per i dag. Hvorfor? Fordi hun fortsatt ligger i seteleie, og det er en sjanse for at det blir keisersnitt. Kommer eget innlegg om akkurat dette. For har noen tanker om akkurat dette her.

♥ Tanker om barseltiden: Håper ammingen går bedre denne gangen, og kommer til å skrive at jeg gjerne vil ha så mye veiledning som mulig på sykehuset uten at det blir mas.

♥ Tungt? Ja og nei. Det som plager meg mest er at jeg ikke orker å gjøre så mye jeg vil med Herman. Ikke ake eller leke i snøen liksom. Blir for slitsomt.

♥ Aktivitet: Ikke så mye nei. Blir vel bedre etter fødselen.

♥ Søvn: Skulle gjerne sovet mer. Kan glatt sove i 12 timer, være våken i 2 timer og da er jeg utslitt. Men får jeg sove på kvelden? Nope.. Sliter innmari med det altså. Kan bli sprø av mindre.

♥ Humør: HORMONELLA er her fortsatt…

♥ Sykehusbagen: Har begynt på den, og satser på at den blir ferdig i løpet av helga.

♥ Neste kontroll: 12.februar hos legen, 19.februar vekstkontroll og sjekk av leie på sykehuset, og 21.februar hos jordmor.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar