torsdag 12. juni 2014

Thea sin dåp 08.06.14

Skulle skrevet om dåpen til Thea for noen dager siden, men jeg har rett og slett ikke orket. Mot slutten av dåpsfesten ble jeg skikkelig sliten og dagen endte med feber for min del. Og er først i dag at jeg har litt energi.

Uansett, kvelden før dåpen var vi på sommerfest i gata hvor vi bor så alt måtte gjøres klart til dåpen før kl 15 på lørdag. Litt stressa mamma da, men det gikk. Hadde merkelig nok kontroll på alt.

Søndagen kom, og den som var meste stressa da var samboeren. Vi måtte være i kirka til 10.30, og jeg skulle amme Thea før vi dro. Så var det på med bunaden (som jeg forøvrig bestemte meg for dagen før at jeg skulle bruke), og vi var ute av huset 10.21.

Dåpsbarnet fikk på seg kjolen og var så flott i kjolen etter mammaen sin. Herman brukte også den kjolen, men ble noe helt annet denne gangen fordi Thea hadde på seg underkjolen og lua som jeg også brukte. Ikke bare selve dåpskjolen liksom. Vakre jenta mi.

Herman hadde på seg bunad i fra Name It, og var den kjekkeste karen i hele kirka. Og den flinkeste. Han oppførte seg bra gjennom hele gudstjenesten. Thea sov gjennom nesten hele, så alt i alt gikk det ganske så bra. Fikk tatt noen bilder også som jeg vil dele med dere.

Bilde1: Prosesjonen i kirka. Her gikk jeg, gudfaren til Thea (min fetter) og Thea. Gudfaren er meget alvorlig og tar jobber seriøst!
Bilde2: Presten, fadderne, meg og barna.
Bilde3: Presten viser frem dåpsbarnet.
Bilde4: Herman viser meg noe i taket
Bilde5: Familien min <3





Vi hadde koldtbord til dåpen som vi lagde selv. Vi hadde da loff, rundstykker, elgkarbonader, lasagne, salat, spekeskinke, røkt laks og eggerøre. Nok mat til 16 stk. Så hadde vi marsipankake, cupcakes, cakepops og kringle til kaffen. Vi hadde kun eplejuice, saft, vann og kaffe til drikke. Syns det er en uting at det serveres brus til alle anledninger. Gjorde det på samme måte til Herman sin dåp :)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar